Wycieczka grudniowa – Szczytna – Polanica- Zdrój

Jesteś tu: » Strona startowa » Aktualności » Wycieczka grudniowa – Szczytna – Polanica- Zdrój

Pogoda prawdziwie zimowa, dzieci żwawe i na szlaku bardzo mocne, herbata w Piekiełku smaczna. Tak można by podsumować dzisiejszą wycieczkę. A! I Koleje Dolnośląskie, jak zawsze spóźnione.

Pociągiem przyjechaliśmy do Szczytnej i stromym podejściem wspięliśmy się pod bramy Zamku Lisia Skała. Na oblodzony taras widokowy tym razem nie wchodziliśmy i po krótkiej przerwie nogi poniosły nas przez śnieżny krajobraz do Piekielnej Przełęczy i restauracji Piekiełko.
Gorąca herbata po minusowej temperaturze wypita w pięknym wnętrzu to było to. Zaopatrzeni w ciepły napój w termosach zeszliśmy obok Złotego Widoku do Polanicy, gdzie przy Parku Szachowym podbiliśmy książeczki GOT.
Utrzymując dobre tempo przeszliśmy całe miasteczko i na stacji byliśmy 10 minut przed czasem. Niestety czekało nas dodatkowe 90 minut czekania, a uratowani zostaliśmy dzięki staraniom Pani Dyspozytor, która wysłała po nas autobus, bezpośrednio zmierzający do Nowej Rudy.
Informuję wszem i wobec – to niestety koniec wyjazdów pociągami. Koszt wycieczek zapewne wzrośnie, ale nie możemy wiecznie czekać na spóźniony lub uszkodzony tabor, szczególnie zimą.
Dzieciom gratuluję świetnego tempa marszu i dobrych humorów mimo przeciwności losu. Za problemy, przepraszam.