Wycieczka do Złotego Stoku

Jesteś tu: » Strona startowa » Szkoła na FALI » Rozwijamy talenty. Poszerzamy horyzonty » Wycieczka do Złotego Stoku

W dniu 11 października , w ramach projektu „ Szkoła na Fali”,  uczniowie klas I - III wybrali się na wycieczkę do Kopalni Złota w Złotym Stoku.

Na miejscu, po przywitaniu się z panią przewodnik ruszyliśmy do podziemi kopalni. Tam zwiedziliśmy: sztolnię o nazwie „Gertruda” z częścią muzealną, „Chodnik Śmierci”, z którego wydostać się można było zjeżdżając „ ślizgawką”. Po drodze spotkaliśmy Gnoma, który pojawił się niespodziewanie wywołując u nas dreszczyk emocji, oraz alchemika , który opowiedział historię wynalezienia trucizny. Następnie udaliśmy się do szybu kopalni, gdzie pokonując ponad 100 schodów w dół dotarliśmy do jedynego w Polsce podziemnego wodospadu w „Sztolni Czarnej”. Spod ziemi natomiast wyjechaliśmy specjalnym pomarańczowym tramwajem, co stanowiło nie lada atrakcję. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Średniowiecznym Parku Techniki. Na miejscu odbyliśmy podróż w czasie, do średniowiecza, kiedy nie było elektryczności, a do pracy wykorzystywano jedynie siłę mięśni. Dzięki pani przewodnik poznaliśmy działanie przeróżnych średniowiecznych machin i wynalazków a co więcej sami wypróbowaliśmy działanie każdej z nich, m.in. kieratu, koła młyńskiego czy kruszarek. Na koniec odwiedziliśmy Labirynt Strachu. Po tak dużej dawce emocji i wrażeń przyszedł na czas na obiad i zakup pamiątek. Po obiedzie udaliśmy się do miejsca wypłukiwania złota , gdzie mogliśmy sami doświadczyć jak trudna jest praca wybierania drobinek złota. Na zakończenie wycieczki zwiedziliśmy mennicę. Podsumowaniem pobytu  było wręczenie uczestnikom certyfikatów Zdobywców Kopalni Złota. Wycieczka była bardzo udana.