Szkoła Podstawowa im. św. Wojciecha we Włodowicach

Koło turystyczne

W sobotę, 20 września 2014r. grupa młodych adeptów turystyki z Gimnazjum we Włodowicach pod kierunkiem Witolda Telusa wyruszyła na pierwszy w tym roku szkolnym rajd.

Na starcie, o godzinie 9:30 zgłosiło się 10 chętnych osób, a o godzinie 10:00 przy budynku szkolnym dołączyło jeszcze czterech turystów. Pierwsze kroki to nowo wyznakowany szlak niebieski - przy kościele św. Piotra Kanizjusza, potem stromo w górę, w kierunku linii kolejowej. Po nocnych, intensywnych opadach deszczu trawa była bardzo mokra, więc nieco ślizgaliśmy się po stoku. Dalsza droga prowadziła pod mostem kolejowym i znów w górę, wzdłuż krawędzi lasu na Krępcu. Pierwszy postój to rozdroże przy zwalonym pniu drzewa. Tutaj pożegnaliśmy szlak niebieski i powędrowaliśmy dalej nieoznakowaną drogą w kierunku tzw. "Doliny Muminków" i wzdłuż krawędzi lasu w kierunku rancza "Overo". Nasi młodzi turyści "poszaleli" po lesie i wynaleźli całe garście podgrzybków, maślaków i koźlarzy. Sezon grzybowy zatem - w pełni! Przy kaplicy św. Anny spotkaliśmy pierwszą grupę sobotnich wędrowców, którzy zapalili ognisko przy drodze. My jednak poszliśmy dalej, w kierunku odremontowanej wieży widokowej (5 października otwarcie!), aż do drewnianej wiaty pod wieżą. Dzięki pomocy grupy nauczycielskiej z Drogosławia udało się rozpalić ognisko i upiec przygotowane kiełbaski. Dziękujemy! W drogę powrotną wyruszyliśmy około godziny 14:00, asfaltową drogą w stronę centrum Nowej Rudy. Nasi grzybiarze nawet i tu znaleźli wspaniałe okazy koźlarzy. Szczególne gratulacje dla Huberta - determinacja, z jaką walczył o grzyby z przeciwnościami przyrody była naprawdę godna podziwu. Rajd zakończyliśmy o 14:30 na parkingu obok MOK-u. Dziękuję wszystkim uczestnikom za inauguracyjny wypad i już zapraszam na kolejne wyprawy.